חיפוש

הרפו את הכתפיים - קטעים מיומנה של מורה ליוגה

עודכן ב: 14 יול 2020


רוכבת להנאתי בשדרות רוטשילד, חוזרת משיעור פרטי באזור, מהרהרת כהרגלי. אופניים חולפים ושבים, קורקינטים, ממונעים ורובוטריקים שונים של התרבות העכשווית שלנו. כולם ממהרים, נמהרים, וקופאים על האופניים, כן, אחד מימי הקור הבלתי מוסברים בתל אביב.

ברגע מסוים מרימה את ראשי אל האנשים וכל מה שעובר לי בראש זה – הי, תרפי את הכתפיים, הזדקף מעל כיסא האופניים, רגע, פדל לאט ובמודעות, הי, את – תנשמי. את עוד שניה מתפוצצת! וכך רוכבת עד הבית, בוחנת אנשים במשקפיים יוגיות.

בואו נדבר לרגע על הכתפיים, מפרק מאד מיוחד וחשוב בגוף שלנו, שלמעשה הוא לא רק המפרק הזה, אלא מדובר בחגורה שלמה של עצמות ושרירים שעוטפים אותה, מוכרת כחגורת הכתפיים וכוללת שלושה מפרקים בין הזרוע לכתף, בין השכם לכתף ובין בית החזה לכתף, וזו בעצם מערכת שלמה של מפרקים, עצמות ושרירים שתנועה נכונה בה מטיבה עם הגוף והנפש.

מכירים את זה שאנשים לחוצים נראים כאילו הראש שלהם שקע בין הכתפיים, והם כל הזמן בהיכון לפעולה, חוששים וחרדים מכל מה שבא? אז זה בדיוק, כשאנחנו נמצאים עם הכתפיים (רק מפרק הכתף זה המחבר בין הזרוע לכתף) מסביב לראש כשני הרים אנחנו בסטרס מסוים, אנחנו בחוויה גופנית של fight or flight שזו חוויה הישרדותית ששמורה למקרי קצה של חיים ומוות. שהות ממושכת כך מחלישה משמעותית את הגוף ובמקרה קצה, הוא לא ישרוד, ולכן כדאי להכיר את הכתפיים, המבנה שלהן ואת העבודה הנכונה איתן.

ביוגה, מפרק הכתף לא לוקח חלק במשחק, הוא יושב ביציע ונהינה מהצלחות הקבוצה שלו, מי שעובדת היא חגורת הכתפיים, בדגש על השכמות, הכתפיים רפויות כמעט בכל תנוחה ביוגה ולא בכדי. חיזוק החגורה מחזק את הכתף והתפקוד שלה, ובעיקר מקנה לנו את הנחת הראויה לפעול בעולם, אפשר למתוח את הידיים מעלה בלי להפעיל מדי את מפרק הכתף, כמו כן אפשר להפעיל את שרירי הזרוע והאמה בלי לשחוק את הכתף, פעולות שכשעובדים במודעות, ובריכוז אינסופי לתוך המקומות האלו, מצליחים להבין בחוויה, לראות בתחושה, ובעיקר – להרגיש חזקים, יציבים ועמידים בפני הדברים. עבודת כתפיים מעידה על פיצוי ונטייה שלנו עם הגוף ולא עבודה טבעית ונכונה איתו.

אז הרפו את הכתפיים, כן, גם ביום יום, אנחנו לא חיים בג׳ונגל בפחד מוות וצורך ההישרדות מעלינו בין אריות ונמרים, אנחנו דור פריווילגי, שכל שעליו לעשות הוא לחיות בהתאם למי ומה שהוא מבפנים, לחשוף את האותנטיות שלו ולתרגל אותה יום יום בין האנשים.


בתמונה - האנטומיה של חגורת הכתפיים (צד ימין), עבודה נכונה עם השכמות, תחזק את מפרק הכתף, שריר החזה הגדול והזרועות.


בברכת כתפיים רפויות

🧘‍♀נעה🧘‍♀


75 צפיות1 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול