top of page

לדעת איך ליפול.

עודכן: 30 באפר׳ 2019

לפני כשבוע התקיים יום צילומים בסטודיו לקראת פרויקט קלפי תרגול של קונטוס – יוגה & יצירה. מהשעה 7 בבוקר, העמידה אותי הצלמנית המהממת נועה מגר מול המצלמה וביקשה שאהפוך עצמי לבייגל אנושי. זאת בעזרתו של אמתי שדאג שאבצע את התנוחה לא פחות ממושלם. תרגלתי יוגה 7 שעות כמעט רצופות! מאות תנוחות, פוזיציות ורמות.

באחד השוטים, עיניה החדות של נועה ואצבעה הזריזה על המצלמה, קלטו אותי בנפילה מתנוחה מורכבת (מגלשה צדית). תמונה שלכאורה היה נכון שתמחק כיוון שהיא לא רלוונטית, ובטח לא בנפילה עם כל הבעות הפנים המביכות שהנפילה מביאה עמה. הדבר המפתיע היה שהתוצר בעת הנפילה, נראה יותר טוב מתנוחת המקור עצמה!!

התמונה יפה. התרגול יפה. הנפילה יפה. שמחתי כל כך. התמונה הזאת ממש הוכיחה לי את השפעות היוגה על היום יום שלי. התרגול מלמד אותנו מגוון של דברים שקשורים בחיבור עצמי עמוק, שחרור, שלווה, הכלה וחוסר שיפוטיות, אבל לא רק אלו. התרגול מלמד אותנו להתמודד עם מצבי עניינים אנושיים בחיים – כעס, לחץ, דאגה וכו׳ כי אלו לא ייעלמו גם אם נשב תחת העץ ונמדוט מבוקר עד ליל. התרגול מלמד אותנו להיות בכל אחד מהמצבים הללו בצורה המיטבית לנו ולסיטואציה. הוא גם מלמד אותנו איך ליפול.


תרגול היוגה המדיטטיבי לא יהפוך אותך בין יום לאיש.ה נטול.ת כאב.

הוא גם לא יבטיח לך חיי אושר נצחיים, שמחה ובריאות נפשית ופיזית.

מורים שאומרים שכן, יש להישמר מהם... כי זה פשוט לא נכון.

זה לא נכון לא רק מפני שזה לא אנושי, זה לא נכון כי זה ממש נוגד את ההתכווננות של התרגול.

בתרגול אנחנו יוצרים מרחב של התרכזות אין סופית ב״אני״ הכי בסיסי שלנו ומתבוננים.

ללא שיפוטיות (של טוב ורע), ללא תנאים והתניות, ללא תגובה פועלת, רק צפייה במעמקי הנפש שלנו.


התרגול לא מחייב פשטות, ולא מבטיח שכר בצדו. הוא כן מתחייב שמפעם לפעם, ממסע למסע, נכיר את הפנִים של עצמנו היכרות אינטימית, נתחיל להבין את המכניזם שמניע אותנו לפעולה כלשהי, נדע אותו ונדע לשחרר אותו כשצריך וליצור מכניזם חדש שנכון לנו ולמצבי העניינים שהחיים יפגישו בינינו.


נחזור לתמונת הנפילה, גם ליפול צריך לדעת. לשחרר, ליפול כמו נוצה, בהרפיה ובריכוז אינסופי כדי להפחית כמה שיותר את הנזק... וזה כמובן לא ניגמר במשור הפיזי.


תרשו לעצמכם.ן ליפול ברכות.


לאב יו.

🧘‍♀נעה🧘‍♀


בתמונות: מימין, מגלשה צדית – תנוחת המקור, משמאל, הנפילה. צילום ועריכת תמונה>> נועה מגר https://www.facebook.com/noawedphoto/

(לרגעים אני מצטערת שאין תנוחה כזאת ביוגה כי אז התמונה המוצלחת הזאת, של הנפילה, הייתה בסט הקלפים...)

169 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page