top of page

Re-start

מכירים את זה שבכל שנה, בין אם אנחנו יושבים עם נייר ועט או סתם מעלעלים במחשבות, אנחנו מחליטים כל מני החלטות קטנות וגדולות לקראת השנה החדשה? זה קורה לפעמים גם בימי הולדת ובכל מני תאריכים רנדומליים שמשומה מסמלים לנו זמן להתחדשות.

מכירים את זה שההחלטות באות עטופות בנימוקים יפים של ״לא עוד...״ ו״די ...״ ו״זהו, אני עם זה גמרתי...״ וכו׳ ואז ביום הראשון להחלטה הכל ממש קל, ביום השני גם כמובן כי זה מגניב להיות מישהו אחר ואז ביום השלישי זה קצת רופף כי קמתי לא טוב, ולאחריו נו, עוד יום אחד ואחרי שבוע הכל נעלם כלא היה. זה קורה לכולנו. זה המשפט הידוע לשמצה, ״ממחר אני מתחילה דיאטה״.

אז שנה חדשה בפתח, ומה בעצם שונה מהיום הזה ליום למחרת? - שום דבר והכל. עוד יום רנדומלי שהחליטו אי אז לפני אלפי שנים, אנשים מתוקים שמשתייכים לעם היהודי, שהיום הזה יהיה יום ה-ריסטרט השנתי הלאומי. כן כן, יום אחד שממנו נתחיל שוב הכל מחדש. התחדשות, איזו מילה מרעננת.

היום עצמו הוא לא שרלוונטי, אלא המהות של היום הזה, ההתחדשות, אנחנו זקוקים לסיגרה והתחלה, לחידוש, לשינוי אווירה, לעצירה של הרכבת והתנעתה מחדש.

אם נהיה יותר מדויקים, אפשר למצוא את ההתחדשות הזאת כל חודש ואפילו כל שבוע, בשבת, קונספט מאד דומה של מחזוריות, עצירה והתחדשות. ואם נהיה אף יותר חדים, נמצא שהאפשרות הזאת של העצירה וההתחדשות קיימת לנו בכל רגע נתון, ללא הגדרות ושינויים דרמתיים. ברגע הזה של המדיטציה, ישיבה פשוטה, נשימה, האטת הקצב, הנוכחות וההתחדשות.

הכפתור הזה של הריסטרט הוא הכרחי בכל מערכת, כשמשהו משתבש זה הדבר הראשון שעושים, סוגרים הכל, לוחצים על הכפתור, מחכים כמה רגעים ומדליקים מחדש – והופ, כמו קסם הכל מסתדר.

אבל גם לכפתור הזה יש תאריך תפוגה, לא הכל נפתר באמצעות לחיצה על כפתור ההתחדשות, ויש להשתמש בו בקפידה ובמחשבה, כי גם הוא יכול להיהרס ואז, כבר לא תהיה דרך חזרה.

נכון שאנחנו לא מערכת הפעלה, אבל אנחנו מערכות אנושיות, מתוכנתות יותר ומתוכנתות פחות אבל מערכות עם היסטוריה, תוכניות, מחשבות, רגשות ואלגוריתם מורכב של פעולות. גם אנחנו זקוקים מדי פעם להשבתה והתחדשות של המערכת.

אז היהודים קבעו שזה יהיה א׳ בתשרי, הנוצרים קבעו שזה יהיה הראשון בינואר ולכל שבט, דת, חברה יש תאריך אחר עם נימוקים אחרים ליום ההתחדשות הזה. היום עצמו הוא לא שרלוונטי, אלא המהות שלו. ואולי השנה במקום להחליט החלטות גדולות, להצהיר הצהרות והגדרות, להתחיל יומנים, להגשים תחביבים, למצוא אהבה וכו׳ אולי השנה, נשב רגע קט, בשקט, עם עצמנו, ננשום נחווה את עליית בית החזה בכל שאיפה, נחווה את עצמנו ועצמיותנו, נהיה וניתן לדברים להיות. פשוט לנשום, ולהיות.

שתהא השנה הזאת שנה, ושאני אהיה אני, ואלמד לפעול מתוך עצמי בשקט, בחמלה ובענווה.

שנה טובה

שלכם,

נֹעה


וכמובן, לא נסגור שנה בלי קישור לחברים, New Year's Resolutions , רוס – בהצלחה עם הגירושים, צ׳נדלר – עם הרצינות, ג׳ואי – עם הגיטרה, מוניקה – עם השחרור, פיבי - עם עצמך ורייצ׳ל עם הריכול. אה, בעצם, זה לא באמת קורה... כי אתם כבר מבינים – זו לא המטרה שמנבאת את התוצאה, זו הדרך.




35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page