יוגה במשרד - הדרך לתמוך בעובדים ולשפר ביצועים 

אחרי שנות ניהול רבות בהן ישבתי אל מול המסך למשך שעות עבודה רבות, וללא תזוזה, החלטתי ללמד ולטפל ביוגה. 

חברות היי-טק  משקיעות, ובצדק, בעובדים שלהן, החל מסביבת עבודה מתקדמת,  דרך האוכל המושקע וכלה במועדוני כושר בתוך המתחם או מחוצה לו, אבל לצערי התחום המנטלי נשאר מחוץ לכותלי המשרדים. 

יוגה היא מדיטציה בתנועה, כשעושים זאת עם מאמן יוגה מיקצועי, ניתן לטפל בתחומים רבים,  החל מאיזון ותיקון תנועת הגוף ועד לשיפור יכולות מנטאליות ונפשיות, בעיקר אל מול המציאות הדינמית והמתח המובנה שבסביבת העבודה.  

סביר להניח, שיש עובדים עם מודעות והכרת התחום, ומתרגלים כבר יוגה במסגרת פרטית מחוץ למשרד, שזה נהדר כשלעצמו, אבל אם התרגול בהנחייה מיקצועית ויעודית לצרכי עובדים בסביבת היי-טק יעשה במשרד, היתרונות שלו יורגשו ביתר שאת בביצועים ובעבודת הצוות של העובד.

לאחר ניסיון מוכח ושנים של עבודה מיקצועית בתחום, אני מציעה להכניס באופן קבוע שיעורי יוגה מדיטטיביים לעובדים בחלל המשרדים, במהלך שעות העבודה ולהינות מאווירה מרגיעה ומכילה  בין האנשים, כדי לאפשר יצירתיות טובה יותר, גוף בריא ונינוח, עירנות שיא גם אחרי שעות עבודה מרובות ובעיקר נפש שפנויה מהעיסוק המטריד ואשר נמצאת בנוכחות מלאה בכל רגע נתון לטובת עשייה חיובית. 

היוגה היא תרגול מאוד מדויק, עבור המתרגל היא נחווית כתהליך, הוא לומד את הגבולות של עצמו, מאפשר אי קיבעון וקונספציות כוזבות. אחד הדברים החשובים בתרגול הוא אי תחרותיות, הוא מאפשר רגע אחד של חוסר שאפתנות ובאותה העת מצויינות ושגשוג אישיים, לומדים להיות ברגע כפי שהוא.יוצאים ממצב של עשייה ונכנסים למצב של הוויה שיפיק את המירב מהתרגול, ויגלה עולמות אין קץ למתרגל ולסובבים אותו. 

מה זה נותן?

תמיכה לגוף

תמיכה גופנית לעבודה ממושכת מול מחשב, מעוררת את הגוף ומסלקת עייפות. 

תחושת שייכות 

התרגול הקבוצתי מקנה תחושת שייכות לארגון, עוברים תהליך יחד, על אף שהתרגול הוא אינדיווידואלי.

איזון 

התרגול מאפשר איזון  וחוסן בהתמודדות עם אתגרים ולחץ, ממקום שקט ולא אוטומטי.

שקט פנימי 

שקט פנימי, רגע של אתחול למערכת המנטלית שתאפשר מקום ליצירה, מחשבה חדשה, פתרונות. 

פצצת אנרגיה 

התרגול מקפיץ את האנרגיה בגוף, מפרק סטרסונים מהשרירים וגורם לרגיעה כללית, כמו כן, בתהליך התרגול לומדים לנשום נכון יותר, ולתמוך  במערכת העצבית. 

מודעות והכרה עצמית 

התרגול מחדד גבולות, הכרה עצמית באמצעות אינטרוספקציה (מדיטציה) ובכך מביא את האינדיבידואל לשיאו, דבר שיורגש גם בביצועים היומיומיים שלו בעבודה. 

היוגה בסביבה אינטנסיבית, משימתית ותובענית מול יעדים ואתגרים, מייצרת את האיזון הן האישי והן החברתי ובכך מגדילה את השקט הפנימי והיעילות של העובד. 

 

בעולם היוגה יש מספר סגנונות, דינמיים יותר מול המדיטטיביים והאיטיים, אני מלמדת סגנון שנקרא האתה יוגה קלאסית, הסגנון עתיק, איטי ומדיטטיבי, בו שמים דגש על העבודה הנכונה והמדויקת עם הגוף ועם הנשימה, ולומדים יציבות מתוך חוזקה פנימית וללא עזרים חיצוניים. 

התרגול הזה לא אינטנסיבי גופנית, הוא יותר מאתגר מנטלית, להישאר זמן מה בתנוחות, להרגיש את המתיחה העמוקה ביותר וללמוד סבלנות תוך כדי הנשימה. לגלות בכל רגע עוד שכבה של עצמאיות ואם אפשר גם להתאהב בעצמיות הזאת, ממקום שקט ושלם. 

אין צורך ביותר מדיי עזרים, מתרגלים עם מזרנים וכריות מדיטציה. אין צורך בגמישות או כוח פיזי, את זה לומדים באופן מדורג במהלך התרגולים השונים. 

תרגול אופטימלי של 60 דק׳ הוא בין 10-15 בקבוצה, ניתן לעשות כמה קבוצות ביום / בכמה ימים בהתאם לצרכים של המשרד כמובן. 

קו3.png

בואו נדבר 

Free Yoga